Zajišťuje servis a poradenství zákazníkům. Provádí montáže a instalace systémů u zákazníků a jejich uvedení do provozu. O své práci vede příslušnou dokumentaci.
Servisní technik
Nadřízený je vedoucí oddělení, případně vedoucí střediska. S ostatními techniky jsme kolegové, nemám podřízené.
Dělám servisní činnost, kontroly zařízení, oživení instalací PZPS, EPS, CCTV a ACS.
Zodpovědnost mám za funkčnost systémů a nastavení dle požadavků zákazníka. Také mám odpovědnost za realizaci „malých akcí“ od A-Z.
Používám nářadí i elektrické (vrtačky atd.), PC/notebook se softwary pro programovaní ústředen, testovací sady.
Pracujeme jak je potřeba – jsme servis. Obvyklá pracovní doba je 7:00–15:30 hodin, ale když je třeba řídíme se potřebou zákazníka.
Nejvíce jsme u zákazníků v terénu což jsou vnitřní i venkovní prostory. Kanceláře, haly – různé objekty.
Zprovozňovaní nových instalací a nastavování dle požadavků zákazníka, řešení závažnějších poruch.
Řeší se znalostmi, konzultacemi s ostatními techniky, případně s technickou podporou daného systému.
Nejčastěji pracuji samostatně. Když je třeba tak s kolegy techniky.
Pracujeme ve výškách, tak musíme být proškoleni a dávat si pozor na pády. Také nás může ohrozit úraz elektrickým proudem. Jsme ale pravidelně školeni, tak víme co máme dělat a jak.
Správnou funkčností systému a spokojeností zákazníka a samozřejmě pochvalou od nadřízeného.
Poznávání stále nových věcí, systémů, technologií a nové výzvy.
Někdy nejde vše hladce. Pak mě štve třeba přístup některých kolegů, špatné podklady k mé práci, případně špatně spočítaná zakázka.
Elektro vzdělání a vyhláška 50, praxe a znalosti jsou v našem oboru vždy výhodou.
Odborná a certifikovaná školení pro vykonávaní servisní činnosti.
Samozřejmě pečlivost, zodpovědnost, znalost systémů a otevřenost učit se novým věcem.
Servisní a revizní technik, případně vedoucí oddělení. Můžu se přemístit i v rámci firmy do jiné divize.